Välkommen till Blingens blogg!

Jag får erkänna att jag inte är en gedigen bloggare egentligen. Jag startar, skriver och sen glömmer jag bort eller tappar intresset. Trots det ger jag mig inte och varför jag fortsätter kan man ju fråga sig...
Vad jag vill med den här bloggen är helt enkelt att skriva om ett stort intresse, nämligen scrapbooking!
Jag har förstått att det är många som bloggar om scrapbooking och jag tycker det är så roligt att se andras alster att inspireras av. Så varför inte? Jag kan väl också visa upp mitt och kanske, kanske inspirera någon annan.

Så vad är scrapbooking för mig?
En oerhört rolig hobby!

Jag flyttade ihop med min sambo sommaren -06 och flyttades från livligt stadsliv till lugnet på landet och jag blev väl lite chockad av att inte kunna ta en spontanfika med kompisen (för den här flickan har inget körkort..) på samma sätt som jag kunde.
Utan sysselsättning och med katterna som enda sällskap när sambon jobbade så gick dagarna mest åt till att sova och surfa. Trädgårdsintresset fanns inte alls då så jag såg inte det roliga med att rensa ogräs.

Så såg det ut ganska länge tills jag började läsa en pysseltråd på ett forum jag var reggad på. Det snackades om scrapbooking, embossing, brads, stämplar, stansar osv. Jag fattade ingenting.
Och jag kommer ihåg att jag tänkte; "Gud vilken meningslös hobby, börja måla eller nått."
En dag när jag och sambon satt i bilen på väg till affären så åker vi plötsligt förbi ett hus som satt upp en skylt vid vägen - "mians scrap & design". Detta var alltså ett hus som låg mitt ute på landsbygden och sambon och jag frågade oss vad de sålde där. "Scrap... det betyder väl skrot? Säljer de skrothantverk eller?"
Jag blev nyfiken, min vana trogen och letar upp hemsidan. Scrapbooking jaha...

Nu när en scrapbookingbutik ploppat upp som en svamp i närheten av mitt hus så började jag läsa pysseltråden lite noggrannare och tänkte att ok, jag kan väl testa. Så jag smyger in i garagebutiken och köper lim, lite papper, lite band, en liten stämpel för 10 kr och en svart stämpeldyna bl a.
Resultatet - hemskt! Kladdigt, darrigt och rent ut sagt fult.
Usch vilken tråkig hobby!
Men nu när jag hade köpt alla de där sakerna så kunde jag inte bara lägga ner så jag fortsatte. Och jaa det var väl lite roligt att sitta framför tv:n och göra kort som hamnade i en låda. Och roligare blev det för var dag, jag besökte butiken allt oftare och gjorde mig av med alltför mycket pengar och till slut, utan att jag var beredd på det, så var jag fast i denna 'meningslösa' hobby.

Och här sitter jag nu med en egen pysselhörna, hur mycket scrapbookinggrejer som helst och en brinnande lust att ha, göra, pyssla meeeer!
Det är verkligen en rolig och kreativ sysselsättning som gör att korten hamnar på ett kort eller i ett album istället för att stanna i datorn.
Våga dig på att testa, det gjorde jag och det visade sig bli oerhört givande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0