Nu är julen över at last!

Julen har sin tjusning men för mig är det alltid lika skönt när jag kommer hem från allt firande, sätter mig ner och släpper allt vad jul heter. Förra året åkte granen ner dagen efter jul, men nu får den stanna lite längre tillsammans med tomtar och adventsljusstakar.

Den sista veckan innan jul var fylld med intensivt pysslade - jag trodde jag var ute i god tid med julklapparna men så står man plötsligt där och ska göra en mängd saker man inte planerat för.
Som till exempel julklapparna till mina syskonbarn. De skulle inte få något alls från början, men istället satt jag och dekorerade ramar från IKEA för att ge till dem. Sex stycken ramar blev gjorda varav fem gavs bort.


Sparburkarna till syskon och mamma hade jag planerat för, men sambon slöade lite och var sen med locktillverkningen så de blev klara i sista stund.


Det jag faktiskt var klar med i god tid det var det största projektet - en kokbok till min kompis!


Andra saker jag gjorde och gav bort var bl a ett altrat minialbum som en kompis kan skriva sina dikter i och en altrad låda fylld med så kallade 'kärlekscheckar' till sambo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0