Gör egna thickers!

Jag har lekt med min cuttlebug och ett foamaktigt material (tack för tipset Tinto) och jag är helt frälst!!! :D
Foamgrejset (i brist på ett bättre ord) är egentligen stjärtlappar som jag fick av min mamma i färger som ljusblått, turkos, rosa och någon gulaktig nyans...
Jag är så imponerad - så här snyggt blev det!

image71
Det ser ut som godis!
Det vita är tejp. Jag kan försöka förklara hela proceduren som är löjligt enkel.
Först tog jag en remsa dubbelhäftande tejp (jag använde den från biltema) och fäste fast i foamet och sen klippte jag ut i passande storlek till det jag ville stansa ut. Och sen körde jag i cuttlebugen som vanligt! (mitt alfabet är provo craft och efter lite testande klurade jag ut att A-plattan + två B-plattor funkar bäst eftersom materialet är så flexibelt).
VOILA! Så fick jag självhäftande thickers.

image72

Kommentarer
Postat av: Tiggy

Så snyggt! :-)

2008-04-05 @ 19:02:25
URL: http://tiggymon.blogspot.com
Postat av: Dolores

Nämen oj, vad smart! Det ska jag helt klart prova på. Stjärtlappar säger du, undrar var man köper det? *klurar lite*
Det blev jättesnyggt, jag älskar när man kan göra sina egna dekos.
Kram Dolores

2008-04-07 @ 15:39:28
Postat av: Jessica N

Vad smart, ska försöka komma ihåg det och prova på.

2008-09-14 @ 22:42:15
URL: http://nilssonjessica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0