Vilken jääääkla natt...

Igår eftermiddag runt fem upptäckte jag ett fult sår på Sassa. Ringer Strömsholm och de vill att jag ska undersöka lite och se om det går att avvakta till måndag. Jag och U försöker men Sassa har ont såklart, men vi ser att det är djupt, varigt och äckligt.
Så jag ringer Strömsholm igen och säger att vi är på väg in. De varnar om lång väntetid vilket jag var beredd på. U och jag samlade på oss proviant, tidningar, en bok, MP3-spelaren.
Sen åker vi mot djursjukhuset, åker fel, får vända - hamnar bakom en bilkö för att en bil lagt av på vägen och ska bli bärgad...
Äntligen framme kl 19 drygt. Jag pratar med jättetrevligt folk som har en sjuk kanin, när jag kom dit hade de väntat i tio timmar. Kaninen har inte bajsat eller kissat på ett dygn... De kallas in och skrivs ut innan det är min tur.
Det kommer in ett akutfal från Östersund, en stackars hund som gjort illa sig i ögat - fy så hemskt det såg ut.  :(
En annan hund har ett brutet ben...

kl 22 skickar jag hem U.
Sakta men säkert kallas djuren in men det går långsamt som tusan för det är bara tre stackars tjejer i personsal som ska ta hand om alla dessa djur!! En veterinär och två sköterskor.
Jag försöker vara tålmodig och vänlig, det är ju inte deras fel att de är underbemannade och de får ta så mycket skit ändå av oroliga djurägare.
Sen är det bara jag kvar i väntrummet. Sassa får spatsera lite i badrummet, hon passar på att bajsa i ett hörn.
Och sen får vi komma in i ett eget rum! Vad är klockan då tro *tänker*... 3 på natten tror jag.
Jag lägger min fleecetröja på en stol och där ligger hon och sover. Hon har en låda som hon inte är intresserad av, vatten som hon inte är intresserad av men hon delar en yoghurt med mig.
U är på väg och kommer fram runt 4-5. Veterinären har inte kollat på Sassa än, det kom in ett akutfall så de fick lov att släppa allt de hade för händer. Kl 5.30 lägger jag mig på golvet och sover i någon kvar och sen kommer veterinären woho!
Hon kollar på Sassa, uusch vad läskigt det ser ut... :( Hon konstaterar snabbt att Sassa måste läggas in. Såret måste skäras upp, dräneras, rengöras, död vävnad ska tas bort och sen kanske de måste lägga i utfyllnad och sy ihop. Stackars Sassa...

Så vi lämnar Sassa där, jag halvsover i baksätet på vägen hem men i Hummelsta vänder U bilen och säger att det ligger en död katt på vägen. Vi ska flytta den, jag klarar knappt av att titta på den stackars söndertrasade katten. Jag kan lättat konstatera att den dog snabbt dock...
U hittar öronmärkning så jag ringer polisen och ger all info. Jag hoppas de får tag på ägarna...

Vi kommer hem kl 8 och stupar i säng.

Kommentarer
Postat av: Amanda

snygg blogg! gillar den rosa färgen :)

2008-08-24 @ 17:37:46
URL: http://applecake.blogg.se/
Postat av: Tinto

Shit vilken natt...hoppas Sassa-stumpan inte är alltför rädd därborta ;( Min Sassaaaaa :wub:

2008-08-24 @ 18:14:48
URL: http://stirredreality.com/tinto
Postat av: Eva 'n00b'

Men gumman vilken mardröm =( Vi håller alla tummar & tassar vi har här för Sassa.

Kramizar i massor.

2008-08-24 @ 19:22:16
Postat av: Tiggy

Åh stackars liten. :'( Hoppas verkligen hon får komma hem snart och frisknar till snabbt. massa kramar

2008-08-24 @ 19:24:04
URL: http://tiggys.blogspot.com
Postat av: Linda (BlueEye)

Tänker på er!



kram

2008-08-25 @ 09:19:04
URL: http://blueeye73.blogspot.com
Postat av: Dolores

Men fy vilken hemsk historia, stackars lilla Sassa!

Kram Dolores

2008-08-27 @ 23:46:26
URL: http://www.dolorespyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0