Enjoy life

Ett av mina största bekymmer är att hitta foton jag vill scrappa.
Jag har en digitalkamera och den använder jag dagligen, men det är sällan jag får till bilder som skrivs ut.
Det är jag själv som begränsas av min petighet - korten ska vara snygga och speciellt i mörka vintertider så blir det för mycket blixt=vita ansikten och alldeles för stelt, kallt och hårt. Stänger jag däremot av blixten så har jag ett halvmörk, suddigt motiv som jag vissa gånger inte kan se vad det är en vecka efter att jag tagit kortet... Jag vill gärna scrappa om julafton men avstår för att jag inte vill använda de fula kortet som min kamera tar - känslan av julmyset och den ombonade känslan försvinner helt.

Men bort från jul och blixtar!
Jag smög in på scrappiz och läste en artikel där en tjej snubblat in på en sida där man får ladda hem vintagebilder och använda i sitt skapande - för personligt bruk. (länkarna hittas längst ner)
Jag älskar gamla fotografier men det känns ju småknäppt att använda foton på andras släktingar och scrappa om... Men jag sparade hem en mängd bilder och kunde inte motstå att skriva ut och skapa lite.

image46
Hur söt är inte flickan med katten?
Jag är kattälskare och kunde inte motstå den bilden, men när jag lekte med papper så insåg jag att det behövs en till bild för att skapa mer balans. Så jag tog de tre poserande flickorna och det var egentligen där och då jag bestämde mig temat för den här LO'n - livsglädje!
Att texten blev på engelska var inte planerat, jag brukar inte riktigt gilla detta överanvändande av engelskan i scrapbookingen, men bilderna är amerikanska och det kändes helt enkelt rätt att skriva på engelska.
Ett stort tack till MiaPuh (på pyssel.net) som skickade de underbart vackra blommorna och blingbradsen - ALLA blommor gick åt till den här LO'n och jag har bara två blingbrads kvar. *s*
Jag älskar den här LO'n, färgerna, fotona, kompositionen, blommorna... En klar favorit i min samling som jag nog ska fixa ram till och hänga på väggen.

http://art-e-zine.co.uk/vintageresources.html
http://www.scrappiz.se/index.php?option=com_jd-wp&Itemid=108&p=932


Kommentarer
Postat av: NetteR

Hittade hit via pyssel.net
Jätte läckert blev det ju att använda dessa vintage-bilder! :)

2008-02-13 @ 00:39:14
URL: http://netter.bloggagratis.se/
Postat av: Alien Bling

Tack! :D

2008-02-15 @ 11:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0