Födelsedagsfira!

I tisdags fyllde jag år - 23 år faktiskt!
Sambon bakade toscakaka (han blev så stolt över sig själv att han ska baka en till till gästerna imorgon *s*) och släkten kom på fika. Jag hade önskat mig resebidrag inför min resa till Luleå nästa vecka och fick en fin liten slant av svärfamiljen och av mor och syster fick jag pyssel!! Jag storknar - jag har aldrig fått så här mycket prylar i mitt liv - båda julafton och födelsedag svämmade över! Sen är det kanske lite lättare att komma på saker till mig - allt som går att pyssla med tas tacksamt emot. ;-)

Födelsedagsfirandet började i måndags då min kompis kom över på fika. Av henne fick jag en helt UNDERBAR gris i gjutjärn! Den döptes snabbt till Peggy och hon pryder sin plats i vardagsrummet. Jag fick också underbara tulplaner.
Jag är en otålig människa så jag lyckades tjata till mig sambons present i måndags också...*host*
Underbara stämplar från Artemio med hund och katt-motiv (som jag suktat över tidigare men inte nämnt för sambon, han hade förstått det ändå när han sett dem i butiken - de DÄR vill Eve ha!), två förpackningar jewellerybrads, en gelly rollpenna och... ett presentkort hos Mians Scrap & Design! 300 kr!!
Jag höll på att svimma och ja, dagen därpå tog vi bilen och shoppade upp varenda liten slant..
En cirkelmall, en MÄNGD cardstock, alfabetstämplar, glossy accent, magic mesh och en embossingpenna.

Efter shoppingen åkte vi hem och städade, bakade och fick gäster.
Min mamma är så söt, hon har det dåligt ställt med pengarna just nu men trots det fick jag en massa paket och om nu min mamma skulle gå in här och läsa så vill jag säga att jag blev såå otroligt glad.
På en gång när jag öppnade första paketet så frågade jag - "har du varit på coop??"
Och ja, visst hade hon det. Jag har länge varit på jakt efter coops pysselgrejer men det finns aldrig när jag går in och letar! Hon hade plockat på sig allt! När jag tog upp en liten förpackning clear stamps sade hon:
"Jag har ingen aning om vad det är, men det är pyssel så jag slängde ner det i korgen och tänkte att du säkert vet."
Bra att hon gjorde det! :-D
Syster plockade fram en förpackning pennor - vilka är perfekta till min journaling.

Sen måste jag berätta om mina kära pysselkompisar. Jag är med i en födelsedagsswap - vi är en grupp tjejer som väljer en månad var (den månad då vi fyller år) och varje månad ska man skicka ett paket till födelsedagsbarnet.
Det ramlade in grejer!
Brads, blommor, papper, tejp, stickles, en stämpel osv osv osv och det bästa av allt var nog alla födelsedagskort!
Att få kort av ett gäng scrappare är underbart, bort med alla massproducerade, opersonliga kort och in med unika, personliga, skräddarsydda kort.
TACK tjejer för att ni iddes lägga ner lite kreativ energi på mig! :-D


Kommentarer
Postat av: M:a

fan jag visste inte ens att du hade en blogg! haha
börjar få lite idéer till födelsedagspresent ;-)

2008-02-18 @ 19:25:19
Postat av: Elina

Vilken rar mamma, och klok. Är det pyssel är det absolut helt rätt att köpa det. Grisen är helt underbar!

2008-03-26 @ 18:59:47
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0