Dabbers och magic mesh!

Jag har funderat på att köpa Dabber ett tag, men inte kommit mig för det för jag har inte kommit på vad jag ska ha det till, där jag inte kan ha vanlig akrylfärg istället. Men så nu i veckan köpte jag mig en flaska med en härlig grön nyans (citrus). Det första jag gjorde var att måla ett par katter i trä och en fördel jag märkte på en gång - inget kladd.
Ingen palett, inga penslar, inte ens mina färgdunkar. Bara slänga på korken och det var den rengörningen...

När jag senare skulle lifta ett kort så insåg jag att jag bara hade ett cardstockpapper kvar och färgen stämde inte alls med vad jag ville göra... Efter lite funderande bestämde jag mig för att prova med min dabber. Bort med den murriga, mystiska nyansen av grönt och på med härligt, knallig limegrön!

Jag har en låda som jag bara har foamstamps i men jag använder knappt dessa stämplar för innan jag insåg att man skulle ha akrylfärg för bästa resultat så använde jag vanliga chalks och det funkade inte alls bra... sen när jag lärde mig om akrylen så var det bara omständigt att släpa fram och kladda runt för ett motiv.
Nu letade jag fram några stycken och använde dabbern till och se det gick ju galant! ;)
I samma veva testade jag att stämpla med en vanlig gummistämpel och även det gick fint.

Här kan ni se mitt experimentkort där jag lekte loss med dabbern.
Stjärnorna, den gröna cardstocken, texten och fjärilen är gjort med hjälp av min dabber.
image52
Med detta kort finns det ingen "less is more" utan jag öste på med tygblommor, filtblommor och.. magic mesh.
Alla ni som inte testat magic mesh - prova!
Jag älskar det! Det är enkelt att hantera och finns i mängder av färger och former.
På min topp tio lista av favoritsaker att pyssla med finns absolut magic mesh och numer också dabber (nästa färg bli chockrosa.).


och btw... kortet var ju en lift. Här kan ni se originalet.... Likt, kanske inte men stjärnorna är stygnen, fjärilen är motivet och så har jag ju en extrarad med blommor där till höger. Och texten sitter nästan på samma ställe...
Jaja, det kanske inte är jättelikt men det ÄR en lift. ;)
image53
och det fina kortet jag liftat har skberg74 på pyssel.net gjort!
http://skberg74.blogspot.com/

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vilka fina! :)

2008-03-20 @ 20:49:20
URL: http://thjossan.blogg.se
Postat av: Alien Bling

Tack Jossan! :D

2008-03-22 @ 16:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0