Paper Piecing

På pysselplatsen.se har vi dragit igång veckoutmaningar!
Förra veckan var det DTP-tekniken som gällde (direct to paper) och den här gången är det paper piecing som är utmaningen.
Tekniken går ut på att man klipper ut delarna av sitt motiv och klistrar ihop det, ungefär som en klippdocka!
Eller om du gör en blomma så klipper du ut kronbladen för sig osv.

Så här blev mitt bidrag!
image51
Jag ville redan från början göra en gubbe och när jag på måfå valden den skrikigt orangea färgen till huvudet så gick jag vidare på skrikigt och omatchat...;)
Jag tycker den blev riktigt söt..!
Alla delar är utklippta (klänningen är gjord av mönstrat papper så blommorna är inte gjorda av mig) och så har jag ritat dit smådetaljer med svart och vit penna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0