Tre extra kastrater i huset!

Idag åkte Bella, Unni och Nemu in för kastrering!
och OJ vilken underbar veterinär vi fick! Man märkte verkligen att hon älskar djur och verkligen månade om dem.

Unni åkte in för kombinerad kastrering och op. för navelbråck så nu är magen slät och fin (ja om man bortser från op.såret), Nemu kastrerades med flanksnitt och Bella också.
Nemu och Unni var pigga redan i buren på väg hem, Unni skrek hela vägen hem. ;)

Bella däremot krampade under uppvaket - tydligen är det väldigt ovanligt och veterinären förklarade att det kan vara så att hon är krampkänsligare än andra katter och att det är något vi ska nämna när vi åker in med henne till vet så att de kan ge henne medicin som är bättre för henne när de måste söva eller dylikt.
Eller så kan det vara början till epilepsi...:(
Eftersom jag inte märkt av något i krampväg tidigare så hoppas jag det är under sövning som kramperna kan komma, jag hoppas verkligen det... Min lilla storögda Bella. Man märkte att veterinären föll lite extra för henne. ;)
Vi fick hem stesolid utifall att hon krampar igen och vi håller ett extra öga på henne nu när hon är nyopererad.
Hade det varit jätteallvarligt hade veterinären inte skickat hem Bella så det känns bra att ha henne hemma ändå.

Nu är alla tre hyffsat pigga - de har fått mat och går omkring. Det är knappt man märker att de är nyopererade!
Jag rekomenderar Uppsala veterinärmottganing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0