organiseringsutmaning!

Jag har hoppat på en organiseringsutmaning på pyssel.net!
Man ska scrappa en bok men det har jag inte gjort än, nu skulle man verkligen behöva en BIA..*s*
Jag ska försöka hitta en bok jag kan altra eller så kör jag en plan b..

Hur ska pysselrummet se ut?
Eftersom jag har det i v.rummet vill jag att det ska vara snyggt och välordnat.
Vad behöver jag hjälp med?
Komma på bra lösningar där jag har koll på vart jag har alla grejer utan att ha dem framme. Komma på förvaringssätt där jag har lätt att komma åt och lätt att plocka undan UTAN att katterna har möjlighet att slita ut det.

Styrkor och svagheter

Styrkor
Jag tycker oftast om att sortera och fixa bra förvaring.
Svagheter
Slarvig. Slarvstädar = öser ner i lådor så jag inte hittar det.

Och så förebilder på kaoset...




Mitt största problem är inte oredan utan min slarvstädning - jag hittar inte mina grejer när jag städat och det är för att det hamnar på första bästa ställe!

Jag kan iaf glädja er (eller mig kanske) med att jag har städat!!
Jag satte igång igår och idag är det så här fint! Och jag har lagt allt där det ska ligga.






Så nu är jag redo för nästa steg i utmaningen!!
(det lär bli stökigt igen innan helgen...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0