Dags att visa vad man går för...


Det här gjorde jag på min allra första pysselträff, nervositeten fick hela kroppen att darra och prestationsångesten var total... men det blev väl inte så tokigt ändå.
Detta kort gjorde jag till min mosters födelsedag och jag fokuserade på blommor eftersom jag vet att hon är väldigt intresserad av blommor och trädgård. De svartvita fotografierna fick jag av min mamma och tyckte om dem så mycket så jag var tvungen att använda dem.


Den lilla älvan är min svärmor som liten. Kortet stod i hennes vardagsrum och en dag norpade jag hem det, scannade in och lämnade sen tillbaka kortet utan att hon märkt något. Efter att ha lekt lite med kortet i photoshop så skrev jag ut det, skar bort bakgrunden och för att få en jämnare yta tog jag sandpapper och slipade kanterna innan jag tog min bruna stämpeldyna och duttade runt för att få en fin kant.
Vingarna har jag gjort med hjälp av vanlig sax och mönstersax, jag har också fläckat till dem med brun, guld och grön stämpldyna för att få lite mer liv. "60" ritade jag dit med hjälp av en svart bläckpenna innan jag gick lös med vit akrylfärg.


Det här är ett av de första korten jag gjorde som jag blev nöjd med!
Jag scrapliftade från ett kort jag hittade i tidningen "scrapbooking m.m." både i färger och placering av foto.
Jag provade dessutom på att stämpla två gånger i olika färger med mina nya stämplar och blev så nöjd med slutresultatet!

Kommentarer
Postat av: Katie

Jag skulle också vilja kunna scrappa. jag är totalt värdelös. Blir så avundsjuk då jag ser vad du gjort!

2007-08-09 @ 14:24:55
URL: http://katie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0