I en intensiv pysselperiod just nu...

Jag undrar när jag ska tröttna på att pyssla för allt jag gör är att pyssla tycks det som.
Men så länge det är kul så! Och på söndag blir det pysselträff - åh vad jag ser fram emot det!
Jag misstänker att jag kommer sitta med en massa bröllopsbilder då för på lördag gifter sig en av mina närmaste vänner.
Det hela har planerats noggrant i flera månader men just nu känner hon mest för att fly till Las Vegas och slippa gäster som avbokar, bordsplaceringar och matlagning. Jag förstår henne, men tror ändå att på lördag kommer allt vara värt det. Det är ju trots allt inte mottagningen som är det viktigaste...
Men nervös är hon inte påstår hon... Två dagar kvar och inte nervös.
My god, det är en sak man inte kan påstå i mitt fall. En dag för flera månader sen fick jag frågan om jag ville läsa en dikt i kyrkan och då när det var flera månader kvar såg jag det inte som någon big deal och sade visst, det kan jag väl... Dikten sitter som en smäck, tonfall och timing är inövat... Dessutom har jag en fusklapp att luta mig mot på lördag.
Men idag insåg jag en sak... folk kommer att fotografera.
När jag står där och läser kommer blixtarna gå av, folk kommer stirra, gråta (?)... en massa människor som alla stirrar... på mig.
Imorgon är det repetition och det är väl då sanningen kommer fram - kommer jag klara det?
Fortsättning följer...

I alla fall, det var inte det jag skulle skriva om egentligen...
Jag har gjort fler kort idag och tänkte bara visa upp dem!

Jag är mest nöjd med "Trygg med dig" och "På promenad".
"På promenad" gjorde jag som en utmaning till mig själv för att eventuellt få inspirationsblocken att släppa och det funkade! Jag gick efter en layout jag hittat på nätet och bestämde mig för att använda papper jag normalt inte skulle välja. Korten togs idag när jag var ute och gick med min kisse Sassa.
Och om ni undrar hur många katter jag har så är svaret fem st!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0